hits

november 2013

Har nabobedriften kjpt og betalt for Facebook tilhengerne sine?

Du har sikkert sett det, plutselig har en bedrift ftt veldig mange tilhengere (likes / fans) p Facebook. I forrige mned hadde de kanskje noen hundre tilhengere, n har de plutselig over 10000 . Hvordan er dette mulig tenker du?

Det er to alternativer:

a) De har gjennom hardt arbeid ftt dette til, mest sannsynlig gjennom en konkurranse eller lignende.

eller

b) De har kjpt og betalt for tilhengerne.

For de som velger alternativ b), vil de fleste si at dette er juks. Bedriften har da betaling et mindre belp, gjerne rundt USD 100, for en pakke med for eksempel 10000 likes. Som oftest skjer dette i forbindelse med at bedriften vil fremst bedre enn det de i virkeligheten er.

S hvordan kan du finne ut om alt sammen bare er fake?
Mange synes dette er like spennende som snoke i skattelistene. Uheldigvis finnes det ikke noe verkty som viser hvor mange av tilhengerne som bare er tull. Imidlertid gir flgende fremgangsmte deg en sterk formening:

Sjekk hvor tilhengerne holder til og hvor gamle de er: G til Facebook siden du nsker sjekke, deretter klikker du p selve knappen som viser antall tilhengere:



Du fr da opp et bilde som ser slik ut:



Her ser du flgende:

  • Mest populre uke
  • Mest populre by
  • Mest populre aldersgruppe





Du ser her at Oslo er mest populre omrdet, aldersgruppen stemmer med virksomheten som drives og den mest populre uken er ikke langt tilbake. Alt dette er slik det skal vre og du kan anta at dette er "ekte" tilhengere. Det er litt verre nr det ser ut som dette for et firma som holder til i Oslo omrdet:




Her er mest populre uke nesten ett r tilbake. Det som imidlertid er verre er at mange av tilhengerne holder til i Egypt, og de er mellom 18 og 24 r gamle. Det rimer drlig for et firma som har sitt kundegrunnlag i Norge, der de fleste kundene i tillegg er vesentlig eldre. Ser det slik ut nr du sjekker kan du vre rimelig sikker p at tilhengerne er "fake", kjpt og betalt.

Gotcha!



Har du lyst til lre mer om hvordan du kan benytte Facebook p optimal mte for bedriften din? Du finner informasjonen du trenger i Hndbok i Facebook for bedrift, du kan klikke her for mer informasjon og bestilling.




Facebook trendene for 2014

2013 nrmer seg slutten og mange er nysgjerrige p hva 2014 vil bringe. Det kommer kanskje ikke som en overraskelse at sosiale medier, med Facebook som hovedfokus, forventes bli viktigere enn noensinne.

I en oversikt IT firmaet WebDAM har kommet med fremkommer flgende:

  • 52% av bedrifter har ftt kunder gjennom Facebook
  • Av B2B bedrifter som blogger fr 67% mer leads enn de som ikke blogger
  • Markedsfringsbudsjettene for sosiale medier vil dobbles over de neste fem rene

Har du lyst til lre mer om hvordan du kan benytte Facebook p optimal mte for bedriften din? Du finner informasjonen du trenger i Hndbok i Facebook for bedrift, du kan klikke her for mer informasjon og bestilling.




Hvilke land tror du vil ha flest Facebook brukere i 2016?


De fleste vil kanskje gjette USA, imidlertid er dette sannsynligvis feil.

Mange land har stor vekst av brukere p Facebook. Imidlertid utmerker India seg med en vekst p hele 37,4% i 2013. Dersom veksten holder frem vil India vre landet med flest Facebook brukere i 2006, i flge eMarketer. I Kina er Facebook blokkert, slik at ingen har adgang, flgelig bortfaller dette som alternativ.

Det skal lite fantasi til for forst hvor viktig Facebook vil bli for bedrifter fremover.


Har du lyst til lre mer om hvordan du kan benytte Facebook p optimal mte for bedriften din? Du finner informasjonen du trenger i Hndbok i Facebook for bedrift, du kan klikke her for mer informasjon og bestilling.

Kundefisking p Facebook


Mange lurer bde p hvordan de kan finne kunder p Facebook, samt f kundene p kroken. Det er som g p fisketur!

Frst litt detaljer om deltakerne p fisketuren

Fisken (Dine Facebook tilhengere):
- Lettskremt: Ta det rolig, s snart fisken merker noe forsvinner den.
- Distrahert: Siden det er mye forskjellig i fiskedammen, er det lett for fisken miste fokuset.
- Mister interessen: Dersom du bruker samme agn (som ikke fungerer) igjen og igjen, mister fisken interessen.

Fiskeren (Bedriften din):
- Tlmodighet: Ikke stress, det tar tid med gode resultater.
- Teknikk: Riktig teknikk og kunnskap er nkkelfaktorer.
- Strategi: Se dammen gjennom fisken sine yne. Tenker du som dine tilhengere er de lettere f dem p kroken.


Fange storfiskene

F napp: Post engasjerende innhold for f napp. Tyspisk er dette sprsml, bilder, konkurranser og s videre.

Sveiv inn fiskene: Dess mer klikk du fr p innholdet ditt, dess mer kunder fr du. Likevel er det viktig at nr du frst fr noen p kroken, m du klare sveive inn. Dette klarer du om Facebook siden din er lagt opp til konvertere napp over til kunder.

Skitt fiske!


Har du lyst til lre mer om hvordan du kan benytte Facebook p optimal mte for bedriften din? Du finner informasjonen du trenger i Hndbok i Facebook for bedrift, du kan klikke her for mer informasjon og bestilling.