hits

juli 2016

Zlatan lanserer eget klesmerke og nettbutikk

--- Kjell Halvor Landsverk er grnder med fokus p internett og teknologi. Han er forfatter av boken Hndbok i Facebook for bedrift --



Det er sjelden en nypnet nettbutikk fr s mye oppmerksomhet som A-Z.com. Men s er det da heller ikke hver dag en av verdens beste fotballspillere lanserer sitt eget klesmerke og nettbutikk i samarbeid med et av Nord-Europas strste motekonsern.

Lanseringen av A-Z skjedde 7. juni, kun f dager fr fotball-EM startet i Frankrike. Selve lanseringen ble sendt direkte via Facebook Live, og har blitt sett av mer enn 4,1 millioner mennesker.

Zlatan Ibrahimović er med sine 24,7 millioner flgere p Facebook, 14,8 millioner p Instagram og 3,6 millioner p Twitter, en gigant p nett.

Dette er en forkortet versjon av artikkelen. Du kan lese hele ved klikke her.

Instagram Bedrift: 7 sommertips

--- Kjell Halvor Landsverk er grnder med fokus p internett og teknologi. Han er forfatter av boken Hndbok i Facebook for bedrift --


Som med s mye annet handler sosiale medier om bidra med godt innhold. Skal du skille seg ut og skape engasjement m du tenke alternativt og vre kreativ, samt ha en god id for oppn suksess. Folk liker visuelt innhold som bilder. Et bilde sier som kjent mer enn tusen ord.

1. Lanseringer: Bedriften kan promotere nye produkter og tjenester via bilder p Instagram. La kundene f en sniktitt p kommende lanseringer.

2. Arrangement: Planlegger bedriften et eget arrangement, kan bedriften lage en egen hashtag for dette. P denne mten kan tilhengere flge arrangementet i bilder og kommentere eller like det de ser. Budskapet kommuniseres bde offline og online for mest mulig synergi.

3. Engasjement: Instagram er fantastisk for lage en fotokonkurranse ? Bedriften kan iverksette temakonkurranser som dyrker engasjement og kreativitet hos publikum.

4. Eksklusivitet: Gi live dekninger av arrangement og begivenheter som er viktige for kunden.

5. Nrhet: Ta bilder av ?behind the scenes? for vise en uformell og menneskelig side av bedriften. Hvem er menneskene bak logoen, hvem sitter p kontoret, hvem besvarer telefonen p kundeservice?

6. Sjekk ut Instagram sin egen bedriftsblogg. En rekke bedriften bruker Instagram aktivt. Instagram har derfor kjrt i gang sin egen bedriftsblogg. P bloggen kan du lre, og la deg inspirere av, hvordan andre bedrifter bruker Instagram.

7. Vr bde morsom og profesjonell. Du br ikke vre bare morsom eller bare profesjonell. Mange tror at en bedrift kun kan ha ordentlige og serise bilder p Instagram. Dette er ikke riktig, brukerne liker en kombinasjon. La oss si at du selger barneklr. Et bilde av en barnegenser p en rakkerunge fungerer gjerne bedre enn bare genseren uten barnet.

Dette er en forkortet versjon av artikkelen. Du kan lese hele artikkelen ved klikke her.