hits

mai 2016

De vanligste grunnene til at annonser blir stoppet p Facebook

--- Kjell Halvor Landsverk er grnder med fokus p internett og teknologi. Han er forfatter av boken Hndbok i Facebook for bedrift --

Om du annonserer p Facebook har du kanskje opplevd at annonsene dine blir stoppet. Dette kan vre frustrerende. Ekstra frustrerende er det om du ikke er helt sikker p hva du skal gjre for unng situasjonen.

Her er noen av de vanligste grunnene til at annonser blir avvist av Facebook:

  • Det kan ikke vre mer enn 20% tekst i bildet du bruker i annonsen
  • Fr annonsen din mye negative tilbakemeldinger, vil Facebook fjerne den
  • Annonsen kan ikke p noe mte gi inntrykk av at du samarbeider med Facebook
  • Du krenker andre sitt varemerke og / eller opphavsretter
  • Tobakk, alkohol, lotterier og spill i annonsen er det svrt strenge restriksjoner p

Selv om Facebook er strenge rundt annonsekriteriene er det vanligvis ikke noe problem holde seg innenfor, s lenge du holder deg oppdatert p hva som blir godtatt eller ikke.

Dette er en forkortet versjon av artikkelen. Du kan lese hele artikkelen ved klikke her.

Facebook aktivitetsknapp

--- Kjell Halvor Landsverk er grnder med fokus p internett og teknologi. Han er forfatter av boken Hndbok i Facebook for bedrift --


Aktivitetsknapper p betalte annonser har vrt tilgjengelige en stund, og endelig fr ogs norske bedriftssider tilgang til slike knapper p selve Facebook siden.

Muligheten rullet ut helt p slutten av ret i fjor, og n er den endelig tilgjengelig ogs her i Norge.

Slik legger du til en handlingsknapp p Facebook siden:

  1. G til sidens forsidebilde, og klikk p Opprett handlingsknapp
  2. Velg handlingsknapp, og oppgi URL-adressen til nettstedet ditt.
  3. Klikk p Opprett.

Dette er en forkortet versjon av artikkelen. Du kan lese hele artikkelen ved klikke her.

Hva gjr du etter Facebook konkurransen er ferdig?

--- Kjell Halvor Landsverk er grnder med fokus p internett og teknologi. Han er forfatter av boken Hndbok i Facebook for bedrift --


Dersom du har en konkurranse der du samler inn opplysninger fra deltakere er det viktig vite hva du skal gjre med alle opplysningene. Det kan vre smart sende ut nyhetsbrev p epost med jevne mellomrom, informere om nye produkter, kampanjer og s videre.

Samler du inn opplysninger om deltakerne slik som navn, epost og telefon er det smart synkronisere dette automatisk med en lsning som eksempelvis Mailchimp. Du fr alle opplysningene inn i en ordentlig base og kan ha en egen liste for hver konkurranse. Det er i ettertid enkelt sende ut nyhetsbrev. Listene kan ogs enkelt eksporteres i ettertid.

Nr konkurransen er ferdig br du flge opp deltakerne. Informer om at premien er delt ut og takk for deltakelsen. Det kan vre smart nevne at du ogs kan hjelpe om de har sprsml rundt produktene eller tjenestene dine.

Det er viktig at s mange som mulig fr se at det faktisk er en vinner. Be om tillatelse fra vinneren til publisere bildet av han / henne p Facebook. Lag en bloggpost med kort presentasjon av vinneren, gjerne med bilde av vinneren som holder premien eller lignende. Send ogs ut som nyhetsbrev p epost. Det kan vre smart ta med i betingelse for konkurransen at vinneren aksepterer bli offentliggjort, samt plikter sende inn bilde av seg selv.

Dette er en forkortet versjon av artikkelen. Du kan lese hele artikkelen ved klikke her.

Vil en Facebook konkurranse vre riktig for din bedrift?

--- Kjell Halvor Landsverk er grnder med fokus p internett og teknologi. Han er forfatter av boken Hndbok i Facebook for bedrift --


Hva vil du oppn med konkurransen? Vil du gjre bedriften mer kjent eller kanskje f fokus p et nytt produkt? Andre ml kan vre f flere fans p Facebook siden, skape engasjement eller f tilbakemeldinger. Det er lurt ha klare ml fr du setter i gang. Du kan avholde konkurransen rett p tidslinjen eller lage en egen tab. Enkleste type konkurranse er p tidslinjen der folk kan like eller kommentere en post for delta i konkurransen. En mer avansert versjon er konkurranse som foregr p egen tab.

Fordelen med konkurranse p egen tab er at du kan samle inn blant annet navn, epostadresse og telefonnummer. Dette kan vre gull verdt som leads for kontakte direkte eller sende nyhetsbrev til i ettertid. Et forseggjort og spennende design er svrt viktig om konkurransen foregr p egen tab. Om konkurransen foregr som et innlegg er det ogs lurt legge flid i bildet som brukes.

Dette er en forkortet versjon av artikkelen. Du kan lese hele artikkelen ved klikke her.

Rekruttering p Facebook

--- Kjell Halvor Landsverk er grnder med fokus p internett og teknologi. Han er forfatter av boken Hndbok i Facebook for bedrift --


Facebook er et fantastisk verkty for spre bde kjennskap og kunnskap om bedriften din, i tillegg til en kanal ut mot egne ansatte. Facebook siden kan innholde generell informasjon om bedriften, samt hvilke jobber som er tilgjengelige i bedriften.

Selve tidslinjen utgjr den mer uformelle delen av Facebook siden. Vanligvis vil man p tidslinjen fortelle om livet p innsiden av bedriften. Et eksempel kan vre profilering av egne ansatte, der man kan fortelle om hva de ansatte gjr p jobben og hvordan det er jobbe i bedriften. Mlgruppen for dette innholdet er todelt, bde egne ansatte og kunder/ potensielle kunder. Personer i mlgruppen synes flgelig det er spennende og interessant flge med p hva som skjer i bedriften din.

I forhold til rekruttering av ansatte kan det vre fornuftig at eksisterende ansatte fr slippe til med fortelle hvordan de opplever arbeidsdagen sin. Dette kan gjres p flere mte, men den vanligste mten er ved bruk av video. En ansatt som forteller om positive opplevelser ved jobbe i bedriften er en svrt god ambassadr, dette gjelder bde overfor fremtidig ansatte og kunder. Et godt tips er bruke tidslinjen p Facebook til fortelle historien til bedriften. Dette er ekstra spennende for bedrifter som er litt eldre, siden det er mer info som kan publiseres. Det kan legges ut milepler og hendelser som relaterer seg til ulike tidspunkter. Potensielle arbeidstakere og kunder kan g tilbake r for r og se historien til bedriften helt fra starten av.

Dette er en forkortet versjon av artikkelen. Du kan lese hele artikkelen ved klikke her.

Slik kan din bedrift lykkes p Pinterest

--- Kjell Halvor Landsverk er grnder med fokus p internett og teknologi. Han er forfatter av boken Hndbok i Facebook for bedrift --


Pinterest er et fantastisk verkty for mange bedrifter. Underskelser viser at nesten halvparten av folk som har handlet p nett, ogs har kjpt basert p det de har sett p Pinterest.

Tips til hvordan din bedrift kan lykkes:

1. Spennende bilder
Pinterest er bilder. Derfor m bildene du bruker vre gode, spennende og inspirerende. Drlig kvalitet p bildene, slik at det ser hjemmelaget ut, br du unng. Her ser du eksempel p fantastiske bilder fra Island. nsker du lage bildene selv er Canva et perfekt verkty.

2. Pin regelmessig
Som med Facebook, og andre sosiale nettverk, er det viktig at du pinner regelmessig. Skippertak er ikke bra, siden dine flgere er interessert i det du tilbyr og vil se det med jevne mellomrom. En god tommelfinger regel er at du pinner ett bilde per dag.

3. Bruk videoer
Videoer kan pinnes direkte fra bde YouTube og Vimeo. Legger du ut video p Youtube eller Vimeo br du ogs vise frem videoen p Pinterest. Hyperlapse, appen fra Instagram, er ogs en glimrende mte lage spennende videoer p.

4. Vr strategisk
Svrt mye av innholdet p Pinterest er repinnet fra andre brukere. Prinsippet er likt som deling p Facebook. Gjr en god jobb med finne kvalitetsbilder s kan det vre svre effektivt repinne. Husk at en god miks av bde egne bilder og andre sine bilder er det beste.

Dette er en forkortet versjon av artikkelen. Du kan lese hele artikkelen ved klikke her.

Sikkerhetstruslene p Facebook du m unng

--- Kjell Halvor Landsverk er grnder med fokus p internett og teknologi. Han er forfatter av boken Hndbok i Facebook for bedrift --


Facebook er temmelig sikkert i forhold til det meste annet p internett. Likevel forekommer det bde titt og ofte ulike hendelser som det er greit vre oppmerksom p. Det er lett trkke i baret, og skaden som skjer er det vanskelig si noe om p forhnd. Med sunn fornuft kommer du langt.

Synes du noe virker rart, eller er det andre ting du reagerer p, er det greit styre unna. Ofte kan det vre lurt stille seg sprsmlet hvorfor akkurat du skulle f den eposten, eller hva formlet til Facebook er med sende ut en slik epost. Ofte vil svaret medfre at man skjnner at noe ikke stemmer. Husk at ofte spilles det p drmmer, frykt og grdighet.

Som et eksempel kan du se for deg at du fr en melding fra en av vennene dine p Facebook. Kanskje det er noen skrivefeil i meldingen, eller kanskje det er en link til noe du vet vennen din ikke har interesse av. Dette er typiske tegn som gjr at det er greit skygge unna. Om du ikke pner vedlegg eller trykker p linker er det sjelden at du fr problemer. Tenk p det slik, hva er oppsiden din ved trykke p en link for en YouTube video, som du har ftt i en beskjed fra en venn. En annen ting er om du tydelig ser at videoen er ordentlig, for eksempel at noe i nrmiljet ditt er filmet. Da er det sjelden noe problem.

Her er noen eksempler p hva du kan bli utsatt for:

Phishing
Phishing angrep skjer gjerne ved at du mottar en epost som ser ut som den kommer fra Facebook. (Dette er ogs godt kjent i bankverden, du mottar tilsynelatende en epost fra en anerkjent bank som ber deg taste inn personlige data). Nr det gjelder Facebook er det ofte en link i eposten, nr du klikker p denne ender du opp p en innloggingsside som er ligner, eller ser identisk ut med den ekte Facebook siden. Nr du taster inn brukernavn og passord vil uvedkommende f tak i dette og kunne logge seg inn p din Facebook profil. Skjer dette vil kontoen din typisk bli brukt til sende ut meldinger til dine venner. Disse meldingene vil flgelig ha varierende innhold, imidlertid har de en fellesnevner, formlet er lure dine venner. Nr du fr skalte phishing eposter er definitivt trikset ikke klikke p linken i det hele tatt. Tenk p dette med oppside, hva fr du igjen for klikke. Videre, hvorfor skulle Facebook sende en slik melding til deg. nsker du sjekke om eposten virkelig kommer fra Facebook kan du hyreklikke p selve linken og kopiere den. Nr du etterp limer den inn i nettleseren din ser du om domenet er helt ukjent eller om det er facebook.com . Om det er noe annet en facebook.com s har du i utgangspunktet mottatt en phishing epost.

Skadelige vedlegg og programmer
Vedleggene og programmene flger ofte med eposter eller beskjeder p Facebook. Enten er det et vedlegg du kan pne, pner du vedlegget blir du infisert med de flgene det mtte f. Det kan ogs vre linker i epostene / meldingene du fr, klikker du p linken skjer det samme som om du pner et vedlegg, du er infisert. unng dette er ikke vanskelig, du lar vre pne vedlegg og klikke p linker. P eposter og meldinger sendt fra helt fremmede avsendere er det greit styre helt unna. Om det kommer fra en bekjent eller venn er det greit tenke seg godt om. Et smart triks er sende en epost til avsender og sprre om personen virelig har sendt deg eposten som inneholder vedlegget.

Klikk- og likekapring
Her brukes det ogs linker du kan klikke p. Ofte en Facebook post som ser spennende ut der du kan klikke p en link. Det ender gjerne med at du ufrivillig deler denne posten med dine venner, noen av de vil ogs klikke. Vanligvis nr du klikker ender du opp p en side som prver f ut personlig informasjon om deg, noen ganger ogs f deg til endre sikkerhetsinnstillinger i nettleseren og s videre. St over dette om du ikke vil ende opp med problemer.

Nigeriasvindel
Her er det ofte to alternativer og begge kan komme bde via Facebook og epost. Det vanligste versjonen er at du blir kontaktet av snnen til den store kongen og bedt om bist i forbindelse med en strre pengeoverfring. Pengene stammer angivelig fra et kupp og det trengs en ordentlig og redelig person som mellommann. Der passer du godt inn, og som lnn for strevet skal du f en del av kaken, gjerne litt mer enn bare ubetydelige summer. Du m likevel innbetale et lite belp for dekke ndvendige gebyrer, deretter et annet gebyr du m betale. Som om dette ikke var nok er det ofte litt mer du mtte hjelpe til med betale fr transaksjonen gr i orden. Dette holder ofte p i flere r inntil du har brukt millioner om du er riktig uheldig. N skulle man kanskje tror at du ikke ville begi deg inn p denne type aktiviteter, men utrolig nok er det mange som ikke klarer la vre. Alt fra drevne advokater til drevne finansmenn har gtt p denne limpinnen med uante konsekvenser. Styr totalt unna. Det andre, litt simplere alternativet, er at du har vunnet et eller annet, du m bare betale et lite gebyr for f premien. Gjr du dette fr du verken premien eller gebyret etterp. Styr unna.

Per telefon
Dette foregr ofte slik at en elskverdig person ringer deg opp, og ofte presenterer seg fra et anerkjent selskap. Typisk har dette selskapet oppdaget at du har problemer med dataen, virus, noe galt med nettbanken, feil p Facebook, listen er lang. Personen assisterer deg med glede, det tar endel tid p telefon og er du litt godtroende har du overfrt en ikke ubetydelig sum med penger.

Dersom Facebook kontoen din skulle bli hacket er det svrt viktig at du rapporterer dette til Facebook, slik at du fr tilbake kontrollen over kontoen din igjen. Dette gjr du p https://www.facebook.com/hacked

Dette er en forkortet versjon av artikkelen. Du kan lese hele artikkelen ved klikke her.

Selge p Facebook? - Her er tipsene

--- Kjell Halvor Landsverk er grnder med fokus p internett og teknologi. Han er forfatter av boken Hndbok i Facebook for bedrift --


Facebook er glimrende for salg. I Norge har du tre millioner brukere du kan n ut til, og du kan mlrette svrt nyaktig. Det avgjrende er likevel det du viser frem og hvordan du gjr det. Her er tips for deg som nsker selge p Facebook:

1. Bruk spennende bilder i postene
Som kjent sier et bilde mer enn tusen ord. Dette gjelder definitivt nr du skal selge et produkt. En kunde vil alltid se et produkt for avgjre om kjpet skal gjennomfres eller ikke. Bruk bilder av produktene som gjr at kunden fr lyst p produktet, og vil se mer informasjon. Bruker du riktig bilde vil det ofte ende med salg.

2. Regelmessige tilbud
Hvorfor flger folk bedrifter p Facebook? For at du skal f mange fans, som ikke forsvinner etterhvert, m du gi noe tilbake. Regelmessige tilbud er noe de aller fleste setter pris p og det hindrer at folk forsvinner fra Facebook siden din.

3. Enkelt bestille
Tenk deg en fysisk butikk. Hva skjer nr en kunde kommer inn? Er det helt tomt og alle varene bortgjemt? De fleste butikker kjemper har for vise frem det de har til kunden. Det samme gjelder p Facebook. Har du et produkt, eller noen f produkter, er det fornuftig lage en tab/underside som presenterer produktet p en gunstig mte. I tillegg m kunden ha mulighet til enten bestille, eller be om mer informasjon om det er et komplisert produkt. Har du mange produkter kan det vre fornuftig integrere nettbutikken din med Facebok siden, slik at produktene vises og kan kjpes direkte p Facebook.

Dette er en forkortet versjon av artikkelen. Du kan lese hele artikkelen ved klikke her.

N kan du f Wi-Fi fra Facebook

--- Kjell Halvor Landsverk er grnder med fokus p internett og teknologi. Han er forfatter av boken Hndbok i Facebook for bedrift --


Du kjenner sikkert igjen irritasjonen nr du skal logge deg p trdlse nett og m taste inn passord mottatt p SMS, registrere deg og s videre. Visste du at Facebook tilbyr bedrifter en lsning der du kan f tilgang til trdlst nett ved sjekke inn p Facebook?

Slik fungerer det:

Frst av alt bruker du routeren du har fra fr, men aktiverer den for Facebook Wi-Fi. Nr en person sjekker inn p Facebook siden din fr de tilgang til det trdlse nettet. Du slipper dermed dele ut lapper med passord og lignende.

Frste steg er sjekke at routeren din er kompatibel med Facebook Wi-Fi, det kan du sjekke her.

Neste steg er aktivere routeren for Facebook Wi-Fi. Her finner du en oversikt over hvordan du gjr dette, avhengig av hvilken router bedriften din benytter.

Om du vil ha flest mulig til sjekke inn og like Facebook siden din kan det vre fornuftig benytte et Facebook sjekk inn skilt. Sjekk inn skiltet monterer du i nrheten av kassen, resepsjonen eller inngangen til bedriften. Du finner Facebook sjekk inn skilt her.

Dette er en forkortet versjon av artikkelen. Du kan lese hele artikkelen ved klikke her.

Aktiver sjekk inn for Facebook siden

--- Kjell Halvor Landsverk er grnder med fokus p internett og teknologi. Han er forfatter av boken Hndbok i Facebook for bedrift --


Det er flere mter sjekk inn kan gjres p Facebook. Driver du restaurant, butikk eller hotell br du aktivere og ta i bruk Facebook sin sjekk inn funksjonalitet. For bedrifter er flgende essensielt for f kunder til sjekke inn:

Aktivere sjekk inn funksjonen
Mange bedrifter har ikke aktivert Facebook siden slik at kunder kan sjekke inn. Du aktiverer dette ved klikke p "Rediger side" verst p Facebook siden. Deretter p "Oppdater sideinformasjon" og "Kategori". Velg "Lokale bedrifter" frst. I den andre menyen velger du en kategori som matcher din virksomhet. Husk klikke p "Lagre endringer". Nr du har gjort dette m du legge inn din adresse. Klikk p "Adresse" og fyll inn adressen din. Det er viktig at du ogs krysser av for "Vis dette kartet p siden". Husk klikke p "Lagre endringer". Husk at det kan ta noen timer fr endringene er oppdatert i Facebook systemet.

Dette er en forkortet versjon av artikkelen. Du kan lese hele artikkelen ved klikke her.

Enkle tips for flere likes til Facebook siden

--- Kjell Halvor Landsverk er grnder med fokus p internett og teknologi. Han er forfatter av boken Hndbok i Facebook for bedrift --



Det finnes mange muligheter for f flere tilhengere p Facebook. De fleste mulighetene innebrer en form for annonsering som koster penger. Imidlertid finnes det kostnadsfrie mter som kan benyttes. Her har du noen enkle tips:

1. Send nyhetsbrev til dine forretningsforbindelser der du annonserer din tilstedevrelse p Facebook. Legg med lenke til Facebook siden og en oppfordring til like siden.

2. Send epost til dine ansatte og f dem til like siden, samt oppfordre til at de sprer Facebook siden videre via deres egne nettverk.

3. Legg til et Facebook ikon i epost signaturen din som lenker direkte til din Facebook side. Oppfordre til like siden. F alle ansatte til gjre det samme.

Dette er en forkortet versjon av artikkelen. Du kan lese hele artikkelen ved klikke her.

Myter om markedsfring p Facebook

--- Kjell Halvor Landsverk er grnder med fokus p internett og teknologi. Han er forfatter av boken Hndbok i Facebook for bedrift --


Facebook er omfattende og det krever betydelig kunnskap for lykkes med markedsfring p Facebook. De fleste har ftt mange rd p veien, men ofte kan rdene vre motstridene. Mange bedrifter flger rdene de fr uten testing av hva som virkelig fungerer. Det er derfor lurt med testing slik at du vet hva som er fasiten. For hjelpe deg p vei har vi samlet fem myter om markedsfring p Facebook, slik at du slipper gjre samme feilene:

1. Du nr ingen siden du poster kjedelig innhold
Faktum er at du nr nesten ingen p Facebook om du ikke betaler for det. Det er definitivt viktig at du poster innhold som folk synes er spennende. Imidlertid m du fremme (booste) posten for n frem til et publikum av en viss strrelse. Poster du uten fremme, vil du ikke n mer enn 5 - 10% av tilhengerne dine.

2. Du poster p feil tidspunkt
Mange tror at tidspunktet for nr du poster er avgjrende, men glemmer hvor mange som ser posten. Du kan selvsagt poste p kvelden eller i helgene nr du tror mange ser, men det hjelper ikke s lenge posten ikke fremmes. S lenge du fremmer posten tar Facebook seg av f vist den frem.

3. Du poster for lite eller for mye
Mange er bastante p at alt fra n gang i mneden til hver dag er det riktige. Det er ikke noe som er riktig eller feil. Det viktigste er at du poster noe som er interessant kombinert med at folk faktisk ser posten. Noen ganger i uken, av innhold som er spennende passer bra for de fleste.

Dette er en forkortet versjon av artikkelen. Du kan lese hele artikkelen ved klikke her.

 

Dette er kanskje det beste designverktyet for sosiale medier

--- Kjell Halvor Landsverk er grnder med fokus p internett og teknologi. Han er forfatter av boken Hndbok i Facebook for bedrift --

Skulle du nske det var en enkel mte lage profesjonelle bilder for Facebook bruk? Av og til er det ikke nok laste opp et bilde fra telefonen. P Facebook sidene til kjente merkevarer ser du at det ofte er lagt fancy tekst og andre elementer p bildet. N finnes det en enkel lsning som gjr at du slipper Photoshop, i tillegg er det gratis!

Canva er et nytt verkty som gjr at alle klarer lage profesjonelle bilder av hy kvalitet. Med Canva bruker du dra og slipp funksjonalitet for lage bilder. I tillegg har lsningen mer enn n million bilder i arkivet som du kan bruke, et utall grafiske elementer og skrifttyper. Canva har ogs en rekke ferdige maler for lage alt fra forsidebilde p Facebook og annonser til blogg bilder og invitasjoner.

Dette er en forkortet versjon av artikkelen. Du kan lese hele artikkelen ved klikke her.

Slik velger du passende premie til Facebook konkurransen

--- Kjell Halvor Landsverk er grnder med fokus p internett og teknologi. Han er forfatter av boken Hndbok i Facebook for bedrift --


Du har kanskje sett konkurranser der man kan vinne en iPad. Det gir liten gevinst med en konkurranse om deltakerne ikke er potensielle kunder for bedriften din. Som premie br du velge et produkt eller tjeneste som din bedrift tilbyr. Som eksempel kan en trafikkskole ha kjreopplring som premie, mens en restaurant ha middag for to som premie.

Det er ikke ndvendigvis beste modell og bare bruke n premie. Delpremier kan ofte vre en god id. Du kan ha n hovedpremie som vinner av konkurransen fr og en liten delpremie som alle som deltar i konkurransen fr. Verdien p premien br henge sammen med innsatsen for delta i konkurransen. Middag for to passer for like eller kommentere en post. For vinne kjreopplring kan det vre svare p fem sprsml, samt legge inn navn , epost, telefon og alder.

Det er viktig at s mange som mulig fr se at det faktisk er en vinner. Be om tillatelse fra vinneren til publisere bildet av han / henne p Facebook. Lag en bloggpost med kort presentasjon av vinneren, gjerne med bilde av vinneren som holder premien eller lignende. Send ogs ut som nyhetsbrev p epost. Det kan vre smart ta med i betingelse for konkurransen at vinneren aksepterer bli offentliggjort, samt plikter sende inn bilde av seg selv.

Dette er en forkortet versjon av artikkelen. Du kan lese hele artikkelen ved klikke her.

Facebook konkurranse? Slik er de nye reglene

--- Kjell Halvor Landsverk er grnder med fokus p internett og teknologi. Han er forfatter av boken Hndbok i Facebook for bedrift --


Hele 35% av fans liker en Facebook side for delta i en konkurranse. Dette kan du og din bedrift dra nytte av, du m bare vite hvordan. Om du skal arrangere konkurranse for frste gang, eller har allerede gjort det tidligere, m du kjenne til disse reglene:

1. Hold deg til reglene
Facebook har omfattende retningslinjer nr det gjelder konkurranser. Du finner retningslinjene her. Som eksempel kan du la folk delta i en konkurranse ved like eller kommentere p et innlegg, men ikke ved dele et innlegg. Bryter du reglementet til Facebook risikerer du at Facebook siden blir stengt ned.

2. Deling er fortsatt fy fy
Selv om Facebook har myknet opp betydelig siste rene i forbindelse med sitt konkurransereglement er fortsatt ikke deling av innlegg for delta i en konkurranse tillatt.

3. Ikke tagging
Tagge venner eller seg selv tillater ikke Facebook for kunne delta i en konkurranse.

4. Kommentere p innlegg
Det er innenfor Facebook sitt reglement be folk legge igjen en kommentar p et innlegg for delta i en konkurranse.

5. Like bde side og innlegg
Facebook oppdaterer stadig regelverket sitt. N kan folk bde trykke p liker knappen p et innlegg og like siden for delta i en konkurranse. (Tidligere var det i strid med regelverket at man mtte like selve siden). Imidlertid er det vanskelig plukke ut en vinner med denne modellen.

6. Slik fr du folk til like siden
Frist med konkurranse for like siden; "Nr vi har 10 000 flgere trekker vi en vinner blant vre flgere". Alternativt kan det ogs legges opp slik at siden m vre likt fr delta i en egen konkurranse; "For vre med i vr konkurranse m du ogs ha likt siden".

Dette er en forkortet versjon av artikkelen. Du kan lese hele artikkelen ved klikke her.