hits

mars 2015

7 grunner til at annonser blir stoppet p Facebook

--- Kjell Halvor Landsverk er grnder med fokus p internett og teknologi. Han er forfatter av boken Hndbok i Facebook for bedrift --



Om du annonserer p Facebook har du kanskje opplevd at annonsene dine blir stoppet. Dette kan vre frustrerende. Ekstra frustrerende er det om du ikke er helt sikker p hva du skal gjre for unng situasjonen.

S lenge du holder deg innenfor Facebook's retningslinjer gr det som oftest greit. Imidlertid er det en rekke regler du m holde deg innenfor. Her er noen av de vanligste grunnene til at annonser blir avvist av Facebook:


- Innholdet i annonsen m vre relevant for produktet du annonserer for
- Det kan ikke vre mer enn 20% tekst i bildet du bruker i annonsen
- Fr annonsen din mye negative tilbakemeldinger, vil Facebook fjerne den
- Annonsen kan ikke p noe mte gi inntrykk av at du samarbeider med Facebook
- Du krenker andre sitt varemerke og / eller opphavsretter
- Innholdet i annonsen m vre korrekt og ikke gi inntrykk av noe annet enn det som vises
- Tobakk, alkohol, lotterier og spill i annonsen er det svrt strenge restriksjoner p

Selv om Facebook er strenge rundt annonsekriteriene er det vanligvis ikke noe problem holde seg innenfor, s lenge du holder deg oppdatert p hva som blir godtatt eller ikke. Lykke til med annonseringen!

Bildekreditt: Facebook

Vil du lre mer om sosiale medier? Meld deg p nyhetsbrev n! Du vil regelmessig motta tips, triks og nyheter:




5 myter om markedsfring p Facebook

--- Kjell Halvor Landsverk er grnder med fokus p internett og teknologi. Han er forfatter av boken Hndbok i Facebook for bedrift --

Facebook er omfattende og det krever betydelig kunnskap for lykkes med markedsfring p Facebook. De fleste har ftt mange rd p veien, men ofte kan rdene vre motstridene. Mange bedrifter flger rdene de fr uten testing av hva som virkelig fungerer. Det er derfor lurt med testing slik at du vet hva som er fasiten.

For hjelpe deg p vei har jeg samlet fem myter om markedsfring p Facebook, slik at du slipper gjre samme feilene:

1. Du nr ingen siden du poster kjedelig innhold
Faktum er at du nr nesten ingen p Facebook om du ikke betaler for det. Det er definitivt viktig at du poster innhold som folk synes er spennende. Imidlertid m du fremme (booste) posten for n frem til et publikum av en viss strrelse. Poster du uten fremme, vil du ikke n mer enn 5 - 10% av tilhengerne dine.

2. Du poster p feil tidspunkt
Mange tror at tidspunktet for nr du poster er avgjrende, men glemmer hvor mange som ser posten. Du kan selvsagt poste p kvelden eller i helgene nr du tror mange ser, men det hjelper ikke s lenge posten ikke fremmes. S lenge du fremmer posten tar Facebook seg av f vist den frem.

3. Du poster for lite eller for mye
Mange er bastante p at alt fra n gang i mneden til hver dag er det riktige. Det er ikke noe som er riktig eller feil. Det viktigste er at du poster noe som er interessant kombinert med at folk faktisk ser posten. Noen ganger i uken, av innhold som er spennende passer bra for de fleste.

4. Poster fra firmaer vises ikke
Ta en kikk i nyhetsstrmmen din s vil du se at dette ikke er sant. Du vil da se en rekke poster fra ulike firmaer. Imidlertid er dette firmaer som stort sett har betalt Facebook for vise seg frem til akkurat deg.

5. Bilder er det beste
For en tid tilbake var dette riktig. Bilder ga vesentlig mer trafikk p Facebook. Dette har (Facebook) endret til videoer. For tiden er det videoer som fungerer best, imidlertid br du poste en miks av spennende innhold, ikke bare videoer.

Bildekreditt: Facebook

Vil du lre mer om sosiale medier? Meld deg p nyhetsbrev n! Du vil regelmessig motta tips, triks og nyheter:




Facebook profilen din kan aksesseres uten passord - slik fungerer det

--- Kjell Halvor Landsverk er grnder med fokus p internett og teknologi. Han er forfatter av boken Hndbok i Facebook for bedrift --

Du kjenner kanskje til hovednkler som kan pne alle lser i et helt bygg. Hovednkler p avveie kan f store sikkerhetskonsekvenser. Hva ville du sagt om det fantes tilsvarende lsning for Facebook slik at noen kan logge seg inn p din Facebook profil uten ha passordet? Tro det eller ei, en slik mulighet finnes.

Sjefen for plateselskapet Anjunabeats, Paavo Siljamki, opplevde hvordan dette fungerer. Han beskte Facebook sitt kontor i Los Angeles for lre om hvordan han kunne bruke Facebook bedre. I forbindelse med opplringen samtykket han i at det var greit en Facebook ansatt gikk inn p hans private Facebook profil. Overraskelsen var stor nr personen logget rett inn uten bruke passord:


Facebook opplyser at enkelte, spesielt utvalgte, ansatte har tilgang til logge seg inn uten passord i spesielle saker. Det kreves samtykke fra innehaveren av kontoen og i tillegg er det streng kontroll og overvkning av tilgangen. Facebook ppeker at misbruk av ordningen er grunn nok for oppsigelse av arbeidsforholdet.

Vil du lre mer om sosiale medier? Meld deg p nyhetsbrev n! Du vil regelmessig motta tips, triks og nyheter.

Meld deg p nyhetsbrev n!

* m fylles ut