hits

Instagram Bedrift: 7 sommertips

--- Kjell Halvor Landsverk er gründer med fokus på internett og teknologi. Han er forfatter av boken Håndbok i Facebook for bedrift --


Som med så mye annet handler sosiale medier om å bidra med godt innhold. Skal du skille seg ut og skape engasjement må du tenke alternativt og være kreativ, samt ha en god idé for å oppnå suksess. Folk liker visuelt innhold som bilder. Et bilde sier som kjent mer enn tusen ord.

1. Lanseringer: Bedriften kan promotere nye produkter og tjenester via bilder på Instagram. La kundene få en sniktitt på kommende lanseringer.

2. Arrangement: Planlegger bedriften et eget arrangement, kan bedriften lage en egen hashtag for dette. På denne måten kan tilhengere følge arrangementet i bilder og kommentere eller like det de ser. Budskapet kommuniseres både offline og online for mest mulig synergi.

3. Engasjement: Instagram er fantastisk for å lage en fotokonkurranse ? Bedriften kan iverksette temakonkurranser som dyrker engasjement og kreativitet hos publikum.

4. Eksklusivitet: Gi live dekninger av arrangement og begivenheter som er viktige for kunden.

5. Nærhet: Ta bilder av ?behind the scenes? for å vise en uformell og menneskelig side av bedriften. Hvem er menneskene bak logoen, hvem sitter på kontoret, hvem besvarer telefonen på kundeservice?

6. Sjekk ut Instagram sin egen bedriftsblogg. En rekke bedriften bruker Instagram aktivt. Instagram har derfor kjørt i gang sin egen bedriftsblogg. På bloggen kan du lære, og la deg inspirere av, hvordan andre bedrifter bruker Instagram.

7. Vær både morsom og profesjonell. Du bør ikke være bare morsom eller bare profesjonell. Mange tror at en bedrift kun kan ha ordentlige og seriøse bilder på Instagram. Dette er ikke riktig, brukerne liker en kombinasjon. La oss si at du selger barneklær. Et bilde av en barnegenser på en rakkerunge fungerer gjerne bedre enn bare genseren uten barnet.

Dette er en forkortet versjon av artikkelen. Du kan lese hele artikkelen ved å klikke her.