--- Kjell Halvor Landsverk er gründer med fokus på internett og teknologi. Han er forfatter av boken Håndbok i Facebook for bedrift --

Videolengden har økt Tidligere var videoer på Instagram maksimum 15 sekunder. I april i år ble dette økt til 60 sekunder. Som tidligere kan du legge på filter, fjerne lydene og velge et bestemt forside bilde.
Call to Action funksjonalitet Når en bruker klikker én gang på et bilde kommer det opp CTA (Click to Action funksjonalitet), der brukeren kan klikke for å gå til nettsiden din eller en app. Disse innstillingene gjør du når du lager selve Instagram annonsen. Klikker brukeren én gang på en video er det lyden som blir slått på, nytt klikk vil slå av lyden. Dobbelklikker du på bilde eller video vil du like. Verdt å merke seg er at Instagram også har kommet med en algoritme som gjør at du ikke lenger ser bilder kronologisk.
Dette er en forkortet versjon av artikkelen. Du kan lese hele artikkelen ved å klikke her.