hits

Hva gjr du etter Facebook konkurransen er ferdig?

--- Kjell Halvor Landsverk er grnder med fokus p internett og teknologi. Han er forfatter av boken Hndbok i Facebook for bedrift --


Dersom du har en konkurranse der du samler inn opplysninger fra deltakere er det viktig vite hva du skal gjre med alle opplysningene. Det kan vre smart sende ut nyhetsbrev p epost med jevne mellomrom, informere om nye produkter, kampanjer og s videre.

Samler du inn opplysninger om deltakerne slik som navn, epost og telefon er det smart synkronisere dette automatisk med en lsning som eksempelvis Mailchimp. Du fr alle opplysningene inn i en ordentlig base og kan ha en egen liste for hver konkurranse. Det er i ettertid enkelt sende ut nyhetsbrev. Listene kan ogs enkelt eksporteres i ettertid.

Nr konkurransen er ferdig br du flge opp deltakerne. Informer om at premien er delt ut og takk for deltakelsen. Det kan vre smart nevne at du ogs kan hjelpe om de har sprsml rundt produktene eller tjenestene dine.

Det er viktig at s mange som mulig fr se at det faktisk er en vinner. Be om tillatelse fra vinneren til publisere bildet av han / henne p Facebook. Lag en bloggpost med kort presentasjon av vinneren, gjerne med bilde av vinneren som holder premien eller lignende. Send ogs ut som nyhetsbrev p epost. Det kan vre smart ta med i betingelse for konkurransen at vinneren aksepterer bli offentliggjort, samt plikter sende inn bilde av seg selv.

Dette er en forkortet versjon av artikkelen. Du kan lese hele artikkelen ved klikke her.