hits

Vil en Facebook konkurranse vre riktig for din bedrift?

--- Kjell Halvor Landsverk er grnder med fokus p internett og teknologi. Han er forfatter av boken Hndbok i Facebook for bedrift --


Hva vil du oppn med konkurransen? Vil du gjre bedriften mer kjent eller kanskje f fokus p et nytt produkt? Andre ml kan vre f flere fans p Facebook siden, skape engasjement eller f tilbakemeldinger. Det er lurt ha klare ml fr du setter i gang. Du kan avholde konkurransen rett p tidslinjen eller lage en egen tab. Enkleste type konkurranse er p tidslinjen der folk kan like eller kommentere en post for delta i konkurransen. En mer avansert versjon er konkurranse som foregr p egen tab.

Fordelen med konkurranse p egen tab er at du kan samle inn blant annet navn, epostadresse og telefonnummer. Dette kan vre gull verdt som leads for kontakte direkte eller sende nyhetsbrev til i ettertid. Et forseggjort og spennende design er svrt viktig om konkurransen foregr p egen tab. Om konkurransen foregr som et innlegg er det ogs lurt legge flid i bildet som brukes.

Dette er en forkortet versjon av artikkelen. Du kan lese hele artikkelen ved klikke her.