hits

Rekruttering p Facebook

--- Kjell Halvor Landsverk er grnder med fokus p internett og teknologi. Han er forfatter av boken Hndbok i Facebook for bedrift --


Facebook er et fantastisk verkty for spre bde kjennskap og kunnskap om bedriften din, i tillegg til en kanal ut mot egne ansatte. Facebook siden kan innholde generell informasjon om bedriften, samt hvilke jobber som er tilgjengelige i bedriften.

Selve tidslinjen utgjr den mer uformelle delen av Facebook siden. Vanligvis vil man p tidslinjen fortelle om livet p innsiden av bedriften. Et eksempel kan vre profilering av egne ansatte, der man kan fortelle om hva de ansatte gjr p jobben og hvordan det er jobbe i bedriften. Mlgruppen for dette innholdet er todelt, bde egne ansatte og kunder/ potensielle kunder. Personer i mlgruppen synes flgelig det er spennende og interessant flge med p hva som skjer i bedriften din.

I forhold til rekruttering av ansatte kan det vre fornuftig at eksisterende ansatte fr slippe til med fortelle hvordan de opplever arbeidsdagen sin. Dette kan gjres p flere mte, men den vanligste mten er ved bruk av video. En ansatt som forteller om positive opplevelser ved jobbe i bedriften er en svrt god ambassadr, dette gjelder bde overfor fremtidig ansatte og kunder. Et godt tips er bruke tidslinjen p Facebook til fortelle historien til bedriften. Dette er ekstra spennende for bedrifter som er litt eldre, siden det er mer info som kan publiseres. Det kan legges ut milepler og hendelser som relaterer seg til ulike tidspunkter. Potensielle arbeidstakere og kunder kan g tilbake r for r og se historien til bedriften helt fra starten av.

Dette er en forkortet versjon av artikkelen. Du kan lese hele artikkelen ved klikke her.