hits

Myter om markedsfring p Facebook

--- Kjell Halvor Landsverk er grnder med fokus p internett og teknologi. Han er forfatter av boken Hndbok i Facebook for bedrift --


Facebook er omfattende og det krever betydelig kunnskap for lykkes med markedsfring p Facebook. De fleste har ftt mange rd p veien, men ofte kan rdene vre motstridene. Mange bedrifter flger rdene de fr uten testing av hva som virkelig fungerer. Det er derfor lurt med testing slik at du vet hva som er fasiten. For hjelpe deg p vei har vi samlet fem myter om markedsfring p Facebook, slik at du slipper gjre samme feilene:

1. Du nr ingen siden du poster kjedelig innhold
Faktum er at du nr nesten ingen p Facebook om du ikke betaler for det. Det er definitivt viktig at du poster innhold som folk synes er spennende. Imidlertid m du fremme (booste) posten for n frem til et publikum av en viss strrelse. Poster du uten fremme, vil du ikke n mer enn 5 - 10% av tilhengerne dine.

2. Du poster p feil tidspunkt
Mange tror at tidspunktet for nr du poster er avgjrende, men glemmer hvor mange som ser posten. Du kan selvsagt poste p kvelden eller i helgene nr du tror mange ser, men det hjelper ikke s lenge posten ikke fremmes. S lenge du fremmer posten tar Facebook seg av f vist den frem.

3. Du poster for lite eller for mye
Mange er bastante p at alt fra n gang i mneden til hver dag er det riktige. Det er ikke noe som er riktig eller feil. Det viktigste er at du poster noe som er interessant kombinert med at folk faktisk ser posten. Noen ganger i uken, av innhold som er spennende passer bra for de fleste.

Dette er en forkortet versjon av artikkelen. Du kan lese hele artikkelen ved klikke her.