hits

Slik velger du passende premie til Facebook konkurransen

--- Kjell Halvor Landsverk er grnder med fokus p internett og teknologi. Han er forfatter av boken Hndbok i Facebook for bedrift --


Du har kanskje sett konkurranser der man kan vinne en iPad. Det gir liten gevinst med en konkurranse om deltakerne ikke er potensielle kunder for bedriften din. Som premie br du velge et produkt eller tjeneste som din bedrift tilbyr. Som eksempel kan en trafikkskole ha kjreopplring som premie, mens en restaurant ha middag for to som premie.

Det er ikke ndvendigvis beste modell og bare bruke n premie. Delpremier kan ofte vre en god id. Du kan ha n hovedpremie som vinner av konkurransen fr og en liten delpremie som alle som deltar i konkurransen fr. Verdien p premien br henge sammen med innsatsen for delta i konkurransen. Middag for to passer for like eller kommentere en post. For vinne kjreopplring kan det vre svare p fem sprsml, samt legge inn navn , epost, telefon og alder.

Det er viktig at s mange som mulig fr se at det faktisk er en vinner. Be om tillatelse fra vinneren til publisere bildet av han / henne p Facebook. Lag en bloggpost med kort presentasjon av vinneren, gjerne med bilde av vinneren som holder premien eller lignende. Send ogs ut som nyhetsbrev p epost. Det kan vre smart ta med i betingelse for konkurransen at vinneren aksepterer bli offentliggjort, samt plikter sende inn bilde av seg selv.

Dette er en forkortet versjon av artikkelen. Du kan lese hele artikkelen ved klikke her.