hits

5 myter om markedsfring p Facebook

--- Kjell Halvor Landsverk er grnder med fokus p internett og teknologi. Han er forfatter av boken Hndbok i Facebook for bedrift --

Facebook er omfattende og det krever betydelig kunnskap for lykkes med markedsfring p Facebook. De fleste har ftt mange rd p veien, men ofte kan rdene vre motstridene. Mange bedrifter flger rdene de fr uten testing av hva som virkelig fungerer. Det er derfor lurt med testing slik at du vet hva som er fasiten.

For hjelpe deg p vei har jeg samlet fem myter om markedsfring p Facebook, slik at du slipper gjre samme feilene:

1. Du nr ingen siden du poster kjedelig innhold
Faktum er at du nr nesten ingen p Facebook om du ikke betaler for det. Det er definitivt viktig at du poster innhold som folk synes er spennende. Imidlertid m du fremme (booste) posten for n frem til et publikum av en viss strrelse. Poster du uten fremme, vil du ikke n mer enn 5 - 10% av tilhengerne dine.

2. Du poster p feil tidspunkt
Mange tror at tidspunktet for nr du poster er avgjrende, men glemmer hvor mange som ser posten. Du kan selvsagt poste p kvelden eller i helgene nr du tror mange ser, men det hjelper ikke s lenge posten ikke fremmes. S lenge du fremmer posten tar Facebook seg av f vist den frem.

3. Du poster for lite eller for mye
Mange er bastante p at alt fra n gang i mneden til hver dag er det riktige. Det er ikke noe som er riktig eller feil. Det viktigste er at du poster noe som er interessant kombinert med at folk faktisk ser posten. Noen ganger i uken, av innhold som er spennende passer bra for de fleste.

4. Poster fra firmaer vises ikke
Ta en kikk i nyhetsstrmmen din s vil du se at dette ikke er sant. Du vil da se en rekke poster fra ulike firmaer. Imidlertid er dette firmaer som stort sett har betalt Facebook for vise seg frem til akkurat deg.

5. Bilder er det beste
For en tid tilbake var dette riktig. Bilder ga vesentlig mer trafikk p Facebook. Dette har (Facebook) endret til videoer. For tiden er det videoer som fungerer best, imidlertid br du poste en miks av spennende innhold, ikke bare videoer.

Bildekreditt: Facebook

Vil du lre mer om sosiale medier? Meld deg p nyhetsbrev n! Du vil regelmessig motta tips, triks og nyheter: