hits

FACEBOOK BEDRIFT: 5 grunner til at B2B bedrifter bør være på Facebook


Noen tenker at Facebook ikke er for bedrifter, på Facebook deler folk bare bilder av hva de har til middag. Så feil kan man ta.

1. Facebook har kommet litt videre enn bare å være en hobby for tenåringer
På verdensbasis har Facebook over 1,1 milliarder brukere. I Norge har Facebook 2,8 millioner brukere, det er over halvparten av Norges befolkning. 46% av brukerne på Facebook er eldre enn 45 år. Denne gruppen er beslutningstakere og innkjøpere av produktene og tjenestene du tilbyr. Kanskje smart å vise frem det du har til kundene dine?

2. Facebook er mobil. Veldig også.
Av 1,1 milliarder brukere på Facebook er over 800 millioner på mobil. 59% av nøkkelpersonene i B2B bedriftene bruker mobilen aktivt for å finne informasjon i forbindelse med innkjøp. Kundene dine bruker mobil, og de bruker den på Facebook. Kanskje smart å være på Facebook når dine kunder er det?

3. Kundene dine er nysgjerrige. Akkurat som du.
Alt handler om tillit. Kundene dine har lyst til å se hva som skjer i bedriften din, hvordan dere gjør ting, hvordan ting fungerer og så videre. Facebook er et naturlig sted for å se etter disse tingene. Om du legger denne informasjonen ut på Facebook har du fort en mer lojal kunde.

4. Kunnskap er avgjørende.
Facebook tilbyr deg detaljert info om alt som skjer på Facebook siden til bedriften din. Du ser fort hva som er populært og hva som er mindre populært. Kanskje informasjon om et eksisterende produkt skapte mer engasjement enn det nye produktet? Kjekt å vite. Kunnskap er makt.

5. Innkjøp er påvirket av sosiale medier.
En undersøkelse utført av Vivaldi Pertner Group slår fast at 90% av innkjøpene i B2B bedrifter er påvirket av sosiale medier. Det kan kanskje vært smart med en tilstedeværelse på Facebook, siden i praksis alle kundene dine lar seg påvirke av det?

Ønsker du å lære mer om hvordan din bedrift kan nyttiggjøre seg av alle mulighetene på Facebook? Du bør da bestille Håndbok i Facebook for bedrift.

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar